W tym też mogą być takie mniej typowe typu "Lolita", a także takie zupełnie nietypowe typu "Amerykańska dziewczyna", czyli o związkach, w których jedna z osób jest niepełnoletnia i mimo wszystko na tyle dorosła, że związek/romans dzieje się za jej przyzwoleniem, chęcią, czy nawet z jej inicjatywy. Już trochę na ten temat oglądałam, ale na pewno jest jeszcze trochę rzeczy, które bym mogła obejrzeć. Interesuje mnie też ukazanie zmian w psychice osoby dorosłej po tego typu przejściach - czasem filmy o tym traktują, mimo, że ogólnie mają inny temat, i choć wtedy pedofilia jest kwestią marginalną, to jednak taka produkcja może być bardzo ciekawa i pod tym względem.
Czyli zaczynamy:
* The Woodsman (2004)
* Mysterious Skin (2004)
* Hard Candy (2005) /Pułapka
* Lolita (1962)
* Lolita (1997)
* Śmierć w Wenecji / Morte a Venezia (1971) --- tego typu też proszę
* All-American Girl: The Mary Kay Letourneau Story (2000)
* Doubt (2008) / Wątpliwość -- tego typu mniej mnie interesują, bo film jest właściwie o czym innym
* Złe wychowanie / Mala educación, La (2004) -- j/w
W tej chwili nie przychodzi mi nic więcej do głowy, choć na pewno więcej tego znam, ale podałam to jako przykład. Dwa ostatnie, a zwłaszcza przedostatni film, to taki który tylko nawiązuje do problemu, więc takie w tym temacie najmniej mnie interesują. Bardzo bym prosiła o jakieś takie, które w większym stopniu skupiają się na odczuciach pedofila, bądź ofiary, czy ogólnie ich związku.
No w sumie można i nawet "Efekt motyla" wymienić, no ale tam jest to tylko marginalnie, więc właściwie nic nie wnosi do tej tematyki i tego typu nawiązań można by namnożyć bardzo, bardzo dużo. Jeszcze może:
* The Gift (2000) / Dotyk przeznaczenia
tam jest pedofilia także dość marginalnie zaznaczona, ale bardzo wymownie, co dużo daje - pewne przemyślenia/obserwacje - tak więc o takie filmy też proszę. I może być jeszcze od biedy (bo też dość mało tam jest o pedofilii, ale jest o jej wpływie na psychikę choc w taki dość wydumany sposób, no ale cos tam jest):
* The Unsaid / Milczenie (2001)
Także bardzo proszę o jakieś tytuły i z góry dziękuję.
I jeszcze takie w stylu:
* Demon: Historia prawdziwa / An American Haunting(2005)
też bardzo proszę.
Dzięki wielkie. Poszukam sobie tego.
Jeszcze przyszedł mi do głowy film "Zabłąkani", bo tam jest bardzo ciekawie przedstawiony związek chyba 17latka i starszej kobiety. Nie to żeby od razu jakaś pedofilia i coś złego - wręcz odwrotnie własnie, ale zahacza o tą tematykę "mniej typowej miłości".
Ten "Luksus" wygląda ciekawie, ale chyba ciężko na to trafić. To leciało w tv, czy na jakims pokazie gdzieś?
Można w sumie też tu wymienić jeszcze "Dzieci z dworca ZOO" i "Moje własne Idaho".
"Wiem, że na imie mi Steven " - Ten film do tej pory pamiętam, mimo, że oglądałam jak byłam nastolatką. Mocno mnie wtedy poruszył
Polecam takze "Gardens of the Night" 8-letnia dziewczynka zostaje porwana i przez kolejne lata molestowana/wykorzystywana...
Jak to wplynie na jej zycie dorosle???
warto zobaczyc-polecam link ponizej:
http://www.filmweb.pl/f365393/Gardens+of+the+Night,2008
Dzięki stary. Po przeczytaniu (bądź co bądź) krótkiego opisu tego filmu ma się (a przynajmniej ja miałem) uczucie iskierki ciekawości (która aż do obejżenia filmu z pewnością mogła przeobrazić się w coś "większego") co do tajemniczej, wspólnej przeszłości bohaterów, ale Ty w sposób dość prosty a zarazem wyrachowany ufffff ... walisz takiego spoilera, że aż ręce opadają. THX
Własnie przed chwilą obejrzałem "Gardens of the Night".
Pytałaś się o filmy o tej tematyce. Więc prosze, jak już ktoś wymienił.
No troszkę tak, ale generalnie film jest skoncentrowany na czyms innym. Ja w ogóle kiedy do niego podeszłam (do "Notatek.."), to właśnie myślałam, że głównym tematem jest związek dorosłej kobiety z nieletnim, a to jest jedynie tło i tak trochę niezbyt przez to ten film odebrałam. A w sumie film jest dość interesujący tylko traktuje bardziej o pewnym starciu umysłów/osobowości tych dwóch kobiet, a nie związku z nieletnim. Ja myślałam, że to będzie taki trochę remake "Amerykańskiej dziewczyny" i przez to na początku niezbyt mi się spodobało, bo za bardzo porównywałam i czego innego się spodziewałam, ale po stwierdzeniu, że to zupełnie o czym innym film okazał sie całkiem dobry.
W tym temacie (gdybyś potrafił się tak łatwo nie denerwować, to może byś może zauważył) chodzi nie tylko o pedofilię, ale także o filmy o nietypowych związkach, czy uczuciach. Fascynacja młodszą osobą jest tu jak najbardziej na miejscu. A tak poza tym, to rozumiem, że "Śmierć w Wencji" miała być niby o fascynacji pięknem jako takim, rozważaniami na temat sztuki itd itd. - to wszystko co zazwyczaj się podaje jako tematykę tego filmu. No ale niestety wyszedł z tego kiepski film o nizbyt wzniosłych treściach. Nawet własnie to, co mogło być w nim naprawdę piękne i wzniosłe zostało zmarnowane. No ale zdarza się. Masz prawo do własnego zdania i wychwalania tego filmu pod niebiosa. Ja mam prawo do swojego. Ten temat nie jest o tym konkretnym filmie, więc to nie miejsce na tego typu wpisy, a wulgaryzmy mógłbyś sobie darować.
"Loving Anabelle" - Film opowiada historię 32 letniej nauczycielki angielskiego i jej 17 letniej uczennicy, między którymi wybucha płomienna miłość...
o! i to w dodatku z moją ukochaną Jennifer Jason Leigh! Super. Bardzo dziękuję :)
A "Palindromy" obejrzałam i faktycznie to bardzo intrygujący film. Taki dziwny w ogóle. Wart obejrzenia. Miło, że tak mi polecacie ciekawe produkcje :)
nie wie, czy ktoś wymienił, ale mnie od razu na myśl przyszedł film
"Uśpieni". To jest całkiem o molestowaniu:D
"Uśpieni"-świetny dramt w gwiazdorskiej obsadzie(Robert De Niro,Kevin Bacon,Antonio Banderas)dzieci trafiają do poprawczaka gdzie są wykorzystywane seksualnie przez strazników!!!!!!!!
Ja znam "Uśpionych", ale tam w sumie to jest bardziej jako powód bardziej ogólnej zmiany charakteru, czy powód do zemsty i ogólnie wtopione w tematykę znęcania się. Samego wpływu molestowania jako takiego tam za bardzo nie ma. W każdym razie dziękuje i za to polecenie, bo do tematu jak najbardziej pasuje i jak wyżej pisałam proszę o podawanie filmów nawet w szerszej tematyce tzn. nie tylko o pedofilii, ale też o normalnych związkach, w których jedna osoba jest nieletnia czyli tak jak np. w "Lektorze" właśnie.
jak nie ma wpływu molestowania????Przecież głowni bohaterowie w dorosłym sie zmienili przede wszystkim psychicznie(własnie przez to,że byli ofiarami seksualnymi)
Według mnie bardziej dlatego, że byli ogólnie poniżani i maltretowani i w tym oczywiście seksualnie. Bardziej mnie interesują sytuacje, gdy chodzi wyłącznie o molestowanie - konsekwencje związane wyłącznie z wykorzystywaniem czy poniżaniem związanym z seksem.
O jeszcze przyszła mi do głowy "Dolores" http://www.filmweb.pl/f5127/Dolores,1995 i bardzo na temat - dokładnie o tym o co mi chodzi "Bękart z Karoliny" http://www.filmweb.pl/f4072/B%C4%99kart+z+Karoliny,1996
Jeżeli bardziej interesuja Cie sytuacje z wykorzystywaniem czy poniżaniem
związanym z seksem to spróbuj Salo.
1.-luis malee- szmery w sercu
- matka i syn, swoja droga świetny i sławny film
2.- tim roth- the war zone
- rzadki,skandalizujacy film tima rotha w roli rezysera.
soistra i ojciec, prawde odkrywa brat
3.- lost and delirious
szkoła dla dziewcząt, dwie lesbijki, przy czym jedna opiekuje sie sokołem. świetne zdjęcia
4.- xxy- chyba jedyny film o człowieku posiadającym zeńskie i męskie hromosomy
no i to jest jego ( jej ) historia
5. znowu malee- pretty baby- nieletnia prostytutka zakochana w fotografie- ale to akurat nie jest temat przewodni filmu
6. anioły w ameryce z meryl streep i alem pacino- miniserial dotyczący związków homoseksualnych
... jest tego więcej,w razie potrzeby moge jeszcz coś zaproponowac
Ale w "Aniołach w Ameryce" to tam w sumie chyba nic nie było o jakichś związkach z dużą róznicą wieku, no nie? Ale nie szkodzi, nie szkodzi. W sumie nawet jak polecisz coś nieco nie na temat, a ciekawego, to może być bardzo wartościowe i chętnie skorzystam. "Zagubione" uwielbiam, ale poza telewizją chyba nie da się tego nigdzie indziej obejrzeć, a bardzo bym chciała jakieś dvd. "XXY" też znam, a swoją drogą jak poszedłeś w tę stronę, to może znasz taki film o dziewczynie jakiejś ze wschodu, która przyjeżdża do Ameryki i teraz nie wiem czy na jakiejś zasadzie stypendium czy w związku z prześladowaniami politycznymi. W każdym razie ona chce być mężczyzną i udaje mężczyznę. Poznaje nawet dziewczynę i nawet się w sobie trochę zakochują - bardzo podobnie jak w "Nie czas na łzy", a potem kończy jej się możliwość pobytu w USA i kombinują coś z paszportem dla niej. Mało z tego pamiętam, bo nawet nie widziałam całości. Widziałam kawałek, ale było całkiem ciekawe i chciałabym całość, a nie znam tytułu. Szereg rzeczy był tam właśnie podobny jak w "Nie czas na łzy", bo też ta dziewczyna przebierająca się za faceta poznaje kolegów i dziewczynę ich koleżankę i idą do knajpy na striptiz i ta dziewczyna (normalna) jest byłą, albo aktualną dziewczyna któregos z nich i potem ci kolesie biją tą, która udaje faceta. Może kojarzysz?
Aha, a Tima Rotha uwielbiam, więc tym bardziej wiekie dzięki za polecenie czegos z jego udziałem.
hmm... w tej chwili nie kojarze..
co do mysterious skin z czystym sercem polecam- okunen no koi.
przyszły mi jeszcze do głowy- lilie wodne i niebiańskie istoty
mozesz tez poszukac w biografiach i filmach historycznych
np- caravaggio dereka jarmana, albo- little ashes- historia zwiazku salvadora dali i luisa bunuela..to mco do męskiego homoseksualizmu
ale to tak troche obok tematu...
co do wymienionego wcześniej salo... e, to chyba tez inna bajka- de sade przeniesiony w czasy współczesne pasoliniemu,gruba mdziewczyn i chłopaków zamknieta w posiadłosci i zmuszana do przeróznych perwersji,łacznie z konsumpcją ekstrementów...moze juz bardziej kwiat z 1001 nocy, no ale to tez ekranizacja... pomysle jeszcze nad tą pedofilia,poszukam..
zagubionych w polsce faktycznie nie ma co szukac, za to jest rip i napisy
a pełna płyte dvd mozesz zassac z rosyjskiego internetu
Ooo naprawdę jest gdzieś rip "Zagubionych"? i nawet pełne dvd gdzies u Rosjan? A mógłbyś mi podac namiary w mailu, bo bardzo lubię ten film i bardzo bym go chciała. "Lilie wodne" widziałam i nawet uważam, że są dość podobne jakoś tak klimatem i sytuacją do "Zagubionych". No i "Niebiańskie istoty" też są bardzo przyjemne. Mam na dvd. "Woodman" też mam na dvd, ale niestety tego "Mysterious Skin" u nas nie wydali. W sumie odbiegliśmy od tematu pedofilii i związków miedzy osobami o dużej różnicy wieku, ale to nic, bo jakoś filmy o związkach homoseksualnych też mnie interesuja, bo jest to dla mnie takie intrygująco egzotyczne, ponieważ jestem hetero, a bardzo lubię poznawać światy innych osób - o innej orientacji, innym odbiorze świata. Dlatego tak bardzo lubię te różne dość niezwykłe tematy. To "Salo" faktycznie mnie nie pociąga. Nie wiem jakie to może być, ale na pewno nie chodzi mi o obserwowanie orgii czy napawanie się jakims okrucieństwem. Bardziej chodzi mi w tym wszystkim o możliwość poznania świata innych osób, o przeżyciach podobnych do moich lub zupełnie mi obcych - poznawanie innego sposobu myślenia, konsekwencji psychologicznych róznych przeżyć. Mówi się, że co innego normalne życie, a co innego film, ale jednak filmy potrafią być ogromnym źródłem wiedzy i naprawdę można bardzo mocno sie dzięki nim rozwijać. Podobnie jak dzięki książkom. Napisz do mnie maila w związku z tymi "Zagubionymi", dobrze? Mój adres: pralinka666@tlen.pl Miło, że tak odpisujesz :)
ty chcesz oglądać proces molestowania? czy interesuje Cię to, jaki wpływ ma to na psychike molestowanej osoby??
Czegoś tu nie rozumiem...film Uśpieni chyba o tym własnie traktuje, tak? o tym jak połamano psychikę małych dzieciaków i jaki wpływ miało to na dorosłych mężczyzn, którymi sa teraz.
Nie jest może tak intensywny jak Zły dotyk, ale proszę, jest równiez wymowny.
Interesuje mnie wpływ na psychikę, ale właśnie o to chodziło, że w "Uśpionych" równie dobrze co innego mogłoby się im przydarzyć (np. samo znęcanie psychiczne lub/i fizyczne bez molestowania) i film i tak mógłby mieć mniej więcej taki sam lub dokładanie taki sam przebieg jaki ma. Głównym tematem filmu jest raczej zemsta/chęć zemsty jak i ta kwestia, że czasem tak niemalże przypadkowo coś może się wydarzyć, co potem drastycznie wpłynie na późniejsze losy danej osoby np. właśnie przez to, że ta trafi do poprawczaka. Film się oczywiście zalicza do tych, które można tu podać skoro pytam o tematykę molestowania, ale nie ma tam jakiegoś studium psychologicznego pod tym kątem. O to chodziło.
Jeśli w tym temacie, to też "Mystic River" Eastwooda. Wszystko, co dzieje się we filmie ma początek w pewnym wydarzeniu z dzieciństwa bohaterów. Ogólnie film nie jest wybitny, ale do zniesienia.
Polecam film "Lektor", który także zachacza trochę o "ten" problem, albo może nie do końca. Mimo wszystko warto się z nim zapoznać, jeżeli ktoś jeszcze nie widział.
Ten tytuł już tutaj padł, ale podkreślę: "Sztuka Płakania" jest bardzo dobrym filmem w tej tematyce.
Dzięki. Faktycznie ten tytuł już tu padł, ale Twoje przypomnienie sprawiło, że przyśpieszyłam sięgnięcie po niego i rzeczywiście produkcja zdecydowanie godna uwagi.
Można jeszcze spojrzeć na "Carne (1991), gdzie relacje ojca z córką są wybitnie specyficzne,
"Innocence ""(2004) to nie jest film o pedofilii, ale jest pełen ukrytego erotyzmu i traktuje o przemianie dziewczynki w kobietę. Piękny!
I z zupełnie nowych" "Precious" (2009) - tu nie tylko pedofilia i molestowanie, ale też wpływ tych wydarzeń na relacje matka-córka.
Przypomniało mi się jeszcze "Twin Peaks" serial i film " Twin Peaks : Fire walk with me", ale szczegółów nie podam, bo na tym opiera się cała tajemnica filmu.
Tak, to jak najbardziej, ale chyba rzadko kto nie zna "Twin Peaks". Ale faktycznie patrzę na ten serial i film pod tym kątem, więc wypada je tu wymienić. Dzięki za polecenia - wszystko to doceniam naprawdę.