Timothy Dalton był kandydatem do roli pilota brytyjskich sił lotniczych.
Trevor Howard zastąpił Rexa Harrisona w roli wicemarszałka lotnictwa Keitha Parka.
Drzwi od garażu obok domu pokazane w filmie wykonane są z aluminium, a takie pojawiły się dopiero w latach sześćdziesiątych. Akcja filmu rozgrywa się 20 lat wcześniej.
W scenie w której pokazano trening polskich pilotów w Anglii, na czele luźnej formacji samolotów znajduje się Hurricane, ale reszta to samoloty Me-109, które służyły wtedy w niemieckich siłach zbrojnych, czyli po drugiej stronie konfliktu.
Myśliwce Spitfire użyte w filmie nie są wersją , która brała udział w walkach przedstawionych w filmie. Powinny to być Spitfire Mk1 oraz Spitfire Mk2, a użyto mieszanki modeli Spitfire Mk9 i Mk14. Można to łatwo rozpoznać po ilości rur wydechowych silnika: we wcześniejszych modelach były po 3 z każdej strony, a w późniejszych - po 6.
Niemieckie samoloty użyte w filmie to nie Messerschmitt Bf-109E , których naprawdę używano w tamtym okresie, tylko Hispano Buchon, czyli późniejsza powojenna wersja tego samolotu produkowana w Hiszpanii. Samoloty te mają inny nos, a układ wydechowy znajduje się w innej części kadłuba.
W czasie nalotu samolotów He111 na lotnisko jeden z samolotów Spitfire (płonący) pędzi w stronę ciężarówki z paliwem, ta jednak wybucha zanim samolot do niej dociera.
Kiedy Göring dojeżdża do Calais pociągiem, w tle widać góry, jednak w okolicy Calais tak naprawdę nie ma żadnych gór.
Film kręcono w Hawkinge, Barham, Bentley Priory, North Weald, Londynie, Duxford, Iver Heath (Anglia, Wielka Brytania), Sewilli, San Sebastián, Huelvie (Hiszpania) i we Francji.